Koleksi Teka Teki Fiq Haidzir

About

Koleksi Teka Teki Fiq Haidzir

on Friday, November 25, 2011


1. burung aper kaki dier kat kaki, sayap dier kat kaki, paruh dier kat kaki, mata dier pun kat kaki? (burung kena pijak)



2. KALO UNDERTAKER NAIK MOTOR,THE ROCK NAIK APA? (NAIK KENING)

3. ulat gonggok ader 100 kaki, tiap kali die belok kaki die tinggal 99.. Knape eh..?? (1 kaki beri signal belok)

4. Ade 10 burung hinggap atas satu dahan, pemburu tembak kene 2 ekor. Beraper burung yg tinggal ? (10 burung, die tembak ekor aje, tak tembak burung)

5. Kenapa superman pakai baju ketat? ( sebab baju dia sais "S" )

6. Jilat-jilat bila dah basah baru cucuk, jilat-jilat bila dah basah baru cucuk. Ape tu..?? (masuk benang dlm jarum)

7. Banyak-banyak bas, bas apa yang pandai? (bas sekolah)

8. Banyak-banyak mi, mi apa yang boleh makan ngan ais? (milo ais)

9. Kenapa anjing kencing angkat sebelah kaki? ( kalau die angkat sume kaki, die jatuh lerr)

10. Mana lagi tua, motorsikal ke kereta? (motor sebab motor pakai tongkat)

11. Kangkang peluk, kangkag peluk, bila dah dekat climax pegang buah (Org panjat pokok kelapa)

12. Bagaimana nak bezakan ikan betina ngan ikan jantan? (Ikan betina – ikan duyong, Ikan jantan- ikan bakar.. mane ade pompuan name bakar)

13. Kalau makan isi, buang kulit. Kalau makan kulit, buang apa? ( buang tebiat)

14. Kalau kat tangan, jam tangan,.. kalau kat dinding, jam dinding.. kalau kat dahi, jam apa? ( jambul)

15. Beza Burung dgn Unta? (Unta ada burung , tapi burung tak ada unta)

16. Potong panjang, tak potong pun panjang? (kacang panjang)

18. Nampak dibawah cari di atas? ( bumbung bocor)

19. Apa perbezaan lampu stadium ngan lampu bilik? ( lampu stadium dibukak bile start game.. lampu bilik ditutup bile start 'game')

20. Apa binatang, badan kecik macam semut tapi mata besar "bulb" mentol? (semut mata bengkak)

21. Ahmad bin Abu, kambing bin apa? ( kambing binATANG)

22. Dalam banyak -banyak huruf, huruf apa paling panjang? (huruf Q)

23. Badan bertemu badan cucuk batang keluar air . ( Mesin Tebu)

24. Tutup pintu tutup lampu bukak kain, main. ( Panggung Wayang)

25. Masuk tegang keluar lembik. ( Stokin)

26. Bile dia masuk tegak, bila dia keluar dia bengkok. ( Jari kelingking korek hidung)

27. Huruf jawi apa paling tinggi.. ( huruf wau )

28. Banyak² kelapa, kelapa apa tak der kat malaysia? (Kelapa laut Afrika)

29. Ada satu jln, bila warna hijau tak jalan, tapi bila warna merah, jalan tak berhenti sampai habis? (ubat nyamuk)

30. Ketika kecil pakai yang besar, bila besar pakai yang kecil.. (pampers)

31. Banyak² pokok, pokok apa plg tinggi? (pokok kat gunung everest)

32. Banyak² siput, siput apa org bela? (siput rambut)

33. Banyak² siput, siput apa yg pandai berlakon? (siput sarawak)

34. Gosok² tegak? (strerika)

35. Dilihat keras di pegang cair? (airbatu)

36. Antara kapal & duit sepuluh sen mana lebih berat? ( duit sepuluh sen, bila masuk dalam air tenggelam)

37. Banyak² rumah, rumah apa tiang dia kat atas? (kubur)

38. Org ape yg terlicin kat dunia? (org minyak)

39. Mlm hidup, siang mati? (ikan, bile kene siang die mati lerr)

40. Apa dia, kepala kat kepala, taik kat kepala, tangan kat kepala, kaki kat kepala? (kutu)

41. Banyak² angota ayam, apa plg sedap? (bulu ayam tuk telinga gatal)

42. Binatang apa yang bertelur & beranak? (siput babi, siput bertelur, babi beranak)

43. Banyak² kuih, kuih apa yang bukan kuih? (kueh teow)

44. Banyak² kereta, kerata apa yang pemandunyer memandu dari belakang? ( kereta sorong)

45. Ada 2 ekor anjing wat lumba renang, yang sekor menang tapi yang sekor lagi mati lemas kenapa? ( 1- anjing laut, 1- anjing biasa)

46. Sebelum masuk kering, dah masuk basah? (uncang teh)

47. Mana lebih tinggi ayam ker kura²? (kura² sebab kurakura 4 kaki)

48. Banyak² jaring, jaring apa yang kalau wat tangkap ikan tak akan dapat? (www.jaring.com.my )

49. Dlm satu balang ada 2 jenis kacang - kacang hijau & kacang merah, cam mana nak asingkan kacang itu dgn tutup mata? ( asingkan jer lah coz cuma ada 2 kacang)

50. Ada kat rumah, tak ada kat bilik, ada kat dalam air? (huruf "a")

51. Banyak² jam, jam apa plg murah? (jamban)

52. Mata banyak, mulut satu, mata & mulut kat kaki? (kasut)

53. Tekan putih, keluar hitam? (door bell rumah org india)

54. Anak raja mana yang jalan bawah tanah? (Putra LRT)

55. Bersih dia hitam, kotor dia putih? ( Papan hitam)

56. Kenderaan apa yang pemandu ramai, penumpang satu? (kereta jenazah)

57. Asal dari ayam, tapi tak sebut ayam? (telur tembelang)

58. Kalau kita tikam org sampai mati, selain kuar darah, kuar apa? ( kuar paper)

59. Banyak² van, van apa yang tak leh jalan? (van rosak)

60. Kenapa bila kita berak dlm air, taik tu tengelam timbul? ( taik tak tahu berenang)

61. Banyak² buah, buah apa yang banyak mata? (nanas)

62. Kecil hitam, besar putih? (micheal jackson)

63. Antara penyu dan telur mana boleh makan? ( penyu, penyu ade mulut utk makan)

64. Burung yang tak bela anak dia? ( burung belatuk, die tak bela anak die bela atuk)

65. Bila sejuk dia cair, panas beku? ( telur ayam )

66. Banyak² baju, baju apa plg malas? ( baju tidur)

67. Banyak² kuih, kuih apa plg jauh sekali? (kuih bulan)

68. Kenderaan apa yang plg banyak tayar kat dunia nie? ( kapal kargo bawak tayar)

69. Buang isi, ambil kulit? ( tong sampah)

70. Atas pokok ada buah, atas buah ada pokok? ( nanas)

71. Pegang boleh, ambil tak boleh? ( bayang² )

72. Payung yang tak leh digunakan waktu hujan? ( paku payung)

73. Bulan yang boleh di capai? ( bulan kat kubah masjid)

74. Banyak² bunga, bunga apa yang disiram mati? ( bunga api)

75. Banyak² bola, bola apa yang gol dia kat mulut? ( bebola ikan)

76. Dlm satu tahun ada berapa bulan? ( 1 aje la,bulan kan 1 aje.. )

77. Banyak² tepung, tepung apa yang tak warna putih? ( tepung gomak)

78. Burung apa yang ada satu jantina jer? ( burung kakak tua, sebab tak ada burung abang tua)

79. Benda apa yang warna dia sama dgn nama dia? ( cokelat)

80. Binatang berkaki 8, berkepak, bertelur 2, berbahasa mamak? ( mamak naik kuda bawak ayam)

81. Negara apa bila di buang satu huruf jadi benda, bila di buang 2 huruf jadik nama org? ( Itali)

82. Ada pertandingan lumba lari antara manusia ngan katak, tapi yang pelik nyer katak leh menang kenapa? ( manusia tu atlit paraolimpik)

83. Banyak² ular, ular apa plg masam? (ular sawa - sour)

84. Apa beza seluar panjang dan kacang panjang? ( seluar panjang kalau di potong jadik seluar pendek, kacang panjang kalau di potong still kacang panjang)

85. Dlm dunia nie buah apa plg manusia suka tapi tak leh dimakan? ( buah hati)

86. Askar putih dalam gua? ( gigi)

87. Ia tak makan, tapi makin lama makin panjang? ( rambut)

88. Lagi tengok, lagi tinggi? ( kening)

89. Dlm diri kita, apa plg manis? (jari)

90. Bahagian badan apa yg boleh dicuri? (tulang)

91. Banyak² hantu, hantu apa yang tak der gigi? ( burung hantu)

92. Banyak² unta, unta apa yang ada kat kutub utara? ( unta sesat)

93. Banyak² kaki, kaki apa yang tak boleh tendang? ( kaki kudung)

94. Sentiasa masuk tapi sentiasa kat luar? ( butang baju)

95. Makin potong, makin tinggi? ( seluar panjang)

96. banyak kaki tiada tengkuk, tiada kepala tiada ekor? ( ketam)

97. Mouse computer tu laki ke pompuan?? ( pompuan lerr sebab dia pakai pad)

98. Siang menguncup, malam mengembang? ( kelambu)

99. Ada sekor bapak babi, sebelum lintas jembatan, dia kira anak dia ada 10 ekor, tapi bila lintas jembatan dia kira anak dia ada 8 ekor, mana 2 ekor lagi.? ( babi mana pandai mengira)

101. Ada misai bukannya kucing, ada poket bukannya kanggaroo, binatang apakah itu? ( doreamon)

102. Dari berjuta-juta spises ikan,ikan ape yang paling mahal -berharga? (ikan emas)

103. Orang ape yg sewel?  (orang gila)

105. Banyak banyak bom,bom apa yang berwarna merah????  (bomba)

106. Kenapa apabila anjing berlari, air liurnya meleleh??  (sebab anjing tak pandai ludah air liur)

107. Dalam banyak² bom, bom aper yang tak leh meletup?  (bomba)

108. Ade sorang budak,mak dia suruh beli kain dan tebu pastu,bila dia sampai je kat kedai,dia tanya kakak tuh. tentiba je kakak tu malu. Apasal kakak tuh malu agaknye?? (sebab budak tuh cakap "kak kain kak tebu kak". (kak kain kak terbuka)

109. Sebanyak-banyak burung .burung apa yg tidak pandai terbang (burung patah sayap)

110. Pada satu hari ada seorang pencuri telah mencuri sebuah rumah semua nya sudah dia sapu.....tetapi ada yg tertinggal....apakah ia? (tinggal habuk)

111. Sorang lanun karam di lautan.ditemui mayatnya 100 tahun kemudian. setelah di buat bedah siasat,doktor pun menjadi hairan. kerana masih ada bahagian yang tidak kebasahan..apakah itu? (tulang kering)

112. Dalam banyak² batu, batu manakah yang paling sejuk? ( Stone Clold)

113. Dlm banyak² batu, batu manakah yang paling kuat? (The Rock)

114. Kereta mewah dia yang punya, duit ada,isteri tak disara, kalau anda bijak orangnya, kotak apa keluar suara? (Speaker)

115. Dalam byk byk MI!..MI apa yang dalam TIN?!?!? (Milo)

116. Binatang ape yg paling kurang ajar? (kutu coz die pijak2 kepala org)

117. Kenaperlerrr telinga gajah besar..? heheh naper? (sebab kalu gajah tu malu atau nangis ker boler ler die tutup muka die ngan telinga die yg besar tu..)

118. Tiap tahun berganti baru, apa benda yang tak baru-baru? ( KUIH bATANG BURUK)

119. Kenapa kedai 7-eleven perlukan kunci sedangkan ia buka 24 jam sehari, 356 hari setahun?? (Dah tokey dia suruh... nak buat camno)

120. Ada 10 budak hitam main tepi sungai 1 dah jatuh...pas tu apa yg jadi (yang lain selamatkan dialah)

121. 2 tolak 1, jadi?? (jatuhlah satu tu )

122. Satu hari abang nampak satu benda:-yang panjang, besar dan tegap..-yang masuk satu lorong gelap -dengan goncangannya dan bunyian yang ganjil..-setelah sampai, dengan perlahan, ia berhenti -dan keluarlah isinya bertaburan... (keretapi bawah tanah)

123. What's the diference between Gajah and Kain Pelikat Cap Gajah? ( Gajah belalinya kat luar. Gajah kain pelikat belalainya kat dalam kain)

124. And what's the difference between having a new wife and having a new car? (When having a new car, you avoid a hole. When having a new wife, you aim for the hole.)

125. And what's the diffrence between pucuk betik -papaya and a lady? ( Pucuk betik melembutkan daging. Lady mengeraskan daging.)

126. And what's the difference between when you want to pump a tyre and when you want to pump a lady? ( When pump tyre, you pump dulu baru naik. When pump a lady, you naik dulu baru pump)

127. And what's the difference between kapal terbang and skirt ? (Kapal terbang makin tinggi makin tak nampak. Skirt makin naik makin nampak)

128. Binatanag apa lak paling miskin and binatang apa yg paling kaya (miskin ayam, kaya beruang)

129. Beza anak dara dengan hutan dara? (hutan - susah nak tarik balak kuar coz lum ada laluan, anak - susak nak masukkan balak coz lum ada lalaun)

130. Kenapa org gali kubur tak pakai spender ( ape kes nak pakai spender, pakai cangkul lerr)

131. Banyak2 mee, mee apa yang tak boleh di makan? (misai)

132. Banyak2 pintu, pintu apa yang tak boleh di tutup? ( pintu Gol)

133. Permainan apa yang bila dimain kita akan tabik? (golf la.)

134. Dalam banyak-banyak warna, warna apa yang kurang sekali penglihatannya? (Warna gelap le dalam gelap kan susah nak nampak )

135. ADA SATU BARANG . BARANG NI BILA NAK DI GUNAKAN , KITA AKAN BUANG IA DAN BILA TIDAK HENDAK DIGUNAKAN KITA AKAN SIMPAN IA. (SAUH)

136. Satu perlawanan bola sepak antara lipan menentang lipas.pada masa pertama, lipan tewas tanpa perlawanan. kenapa.? jawab! jangan tak jawab!!! ( lipan tak habis pakai kasut pada masa pertama.)

137. Ada 3 ekor cicak, dua jahat satu lagi baik. yg jahat nie suke sangat lah gaduh. satu hari tuh yg jahat dua ekor gaduh. gaduh punyer gaduh, diorang pun jatuh. skali tuh tetiba cicak yg baik tuh jatuh gak. apsal? (sebab dia tepuk tangan!!!)

138. Ape benda yang kita makan kita sedut? ( Siput sedut)

139. Bolehkah anda matikan rokok dengan mata ????? (boleh mula² nyalakan rokok & lihatnya selama dua jam..mesti boleh padam)

140. Bunga ape warna hitam? (bunga tayar)

141. Dari kenaikan, sampai keturunan.tiada kedudukan? apa dia??? (naik bas penuh)

142. Makhluk apakah yang berkaki empat pada waktu pagi, berkaki dua pada waktu tengahari dan berkaki tiga pada waktu senja?( Manusia. Bayi berkaki 4 (merangkak), orang dewasa berkaki 2 (berjln) dan orang tua berkaki 3 (bertongkat)..

143. Apakah hukum menyembelih ayam pakai songkok? (Haram. Pasal kena pakai benda yang tajam sahaja)

144. Ada ekor bukan binatang, ada kepala bukan manusia (Tauge.)

145. Bulat bukan piring, bersilau bukan lampu, nipis tapi keras (CD -Compact Disk, permukaan CD bulat dan bersilau.)

146. Mandi tak basah, makan tak kenyang, mengapa dan kenapa? (sebab mandi pakai baju hujan, dan makan junk food)

147. Buku apa letaknya di kaki? (buku lali)

148. Ada Bumbung tidak bertiang ada kaki tidak berjari. ( Langit)

149. Diikat dia berjalan.. dilepas dia diam.. penuh kaki didalam badan.(Kasut)

150. Apa yang turun tidak akan naik lagi?(Hujan.)

151. Diluar neraka, didalam syurga? (Durian)

152. Ikan apakah yang paling tua? (Ikan sembilang atau ikan keli. Pasal dah berjanggut.)

153. Apa dia yang kelihatan betul-betul serupa dengan lutut kanan seorang manusia? (Lutut kiri manusia lah, sama sahaja kan)

154. Tekan kanan tekan kiri, bila tekan hiduplah dia, bergerak-gerak kesana-kesini, mati dan hidupnya ditangan manusia. (Tetikus)

155. Bermata tidak pandai melihat, bercakap tidak ada bunyi. ( Pen.)

156. Pak Malau memetik buah petai, dibawa pergi makan kenduri, jika anda orang yang pandai, apa binatang tidur berdiri? ( Kuda, termasuk zebra)

157. Rodanya dua, kakinya lapan (Kereta Lembu)

158. Kalau polis jadi petani, menteri jadi petani, akauntan jadi petani, doktor jadi petani, lawyer jadi petani, abis tu petani jadi apa? (Petani jadik ramai )

159. Dalam banyak2 binatang ciptaan Allah dlm dunia, binatang yg mana satukah serupa/sebijik macam gajah?.. (anak gajah)

160. Macamana nak cakap "saya naik motosikal" dlm bahasa jepun? ( Suzuki ku naiki)

161. Ada sebuah bas yang sarat dengan penumpangnya dalam perjalanan ke stesen bas. Apabila sampai di stesen, apa yang turun dulu? (SpeedoMeter bus la yg turun)

162. Dalam banyak – banyak ubat, ubat apa yang di cipta bukan untuk menyembuhkan penyakit tetapi membunuh!?(Ubat nyamuk)

163. Kecik dekat China, Besar dekat Arab, Ade pade ayam, Takde pade itik.. Ape nye..?? (HURUF A )

164. Makan menyelam,tidur bergantung. (gayung )

165. Bulan bintang siapa bapa si bulan ( tang.. Bulan Bin Tang )

166. Sedang korang menunggang motorsikal dengan tiba tiba adalah 2 ekor binatang melintas iaitu ular dan biawak maka yang mana satukah perlu korang pijak segera? ( BEREK MOTOR LAH )

167. ayam berkokok.. harimau..?? ( siang.. Hari mau siang )

168. Hussein Abu Bakar yang sedang menunggang motosikal kena tahan oleh polis traffik dalam satu pemeriksaan polis di bandar.. Tapi dia mematuhi peraturan iaitu mempunyai lesen memandu motosikal,memakai topi keselamatan dan motosikalnya dalam keadaan baik.. So asal polis tu tahan??? (Kerana motosikal itu ditunggang oleh tiga orang iaitu hussein,abu dan bakar.)

169. Apakah yang boleh naik tetapi tidak boleh turun? ( Umur )

170. Pada suatu hari ada seekor burung. Ia terbang di atas sebuah kapal terbang, tetapi ia tiba-tiba jatuh di atas kapal itu,mengapa? ( Kerana ia tidak tahan dgn bunyi kapal terbang lalu menutup telinganya dengan sayap)

171. Selak kain,nampak bulu (jagung)

172. Ade orang melayu tengok orang cina makan dengan chopstik,selepas tu dia tengok orang India makan dengan apa? ( Dgn Mata lerr, tgk pakai mate ape..)

173. Air Apakah Yang Paling Berani Dalam Dunia Ini? ( Air Terjun )

174. Ia bersembunyi di belakang katil.. Hanya keluar di tengah malam.. Tetapi AWAS ia akan muncul di depan lilin.. ( Huruf L )

175. Buah atau benda apa yang tidak bernyawa jika dilangkah mati? ( buah catur/dam )

176. Ada seorang budak berjalan ditepi pantai,bila dia pusing belakang nak tengok tapak kaki, tapi tapak kaki tu takde.. knape..?? ( sebab dia jln berundur )

177. Banyak-banyak sampah. sampah apa yang tidak berbau busuk.??? (sampah masyarakat )

178. Kenapa orang perempuan takleh berjalan kaki di padang pasir? (sebab takut susunya bertukar menjadi keju )

179. Antara ayam dengan telur yang mana dahulu? ('antara' yg dulu, 1st word mah.. ;p )

180. Abu,Bakar,Muthu,Samy. mereka ini kawan baik. Suatu hari, Abu dituduh jahat, dia ditangkap dan didapati bersalah. Kenapa..? ( Abu bakar motor samy)

181. Mengapakah tukang masak dianggap kejam. (pukul telur dan tumbuk cili)

182 Ade sebuah hutan.. tinggal la seorang manusia bername tarzan.. die berkawan baik ngan monyet.. satu hari, tarzan pergi la mandi kat sungai. lepas die mandi,die bangun je monyet ketawa kat die.. kenape monyet tu ketawe kat die??? (sebab monyet tu pelik laa ekor die kat belakang tapi ekor tarzan kat depan)

183. Kutu apa yang haram disentuh? ( Kutu Babi )

184. Ada sebuah kapal selam. di dalamnya terdapat ramai penumpang dan salah seorangnya wanita sarat mengandung. apabila kapal tersebut hendak berlayar, tiba-tiba kapal tadi tenggelam. KENAPA IA TENGGELAM? ( kerana kapal itu kapal selam dan ia memang tenggelam)

185. Byk2 ikan, ikan apa yg ada bulu ketiak? ( ikan duyung)

186. Dalam sebulan ada berapa hari? (ada 7 hari ler, mana ada hari lain dah )

187. Dalam satu perlawanan,Tak kiralah apa jenis perlawanan, Dikalangan binatang-binatang, Siapa yang layak jadi pengadil? (Kuda belang.. sebab warna baju pengadil sama dengan warna kulit kuda belang)

188 Binatang apa hidup dalam tiga alam? (Kuda, dalam laut, kuda laut, di darat kuda, di udara terbang, unikorn.)

189. Jam apa paling panjang? ( jambatan )

190. Kalau semua binatang dalam dunia nih jadik harimau. Harimau akan jadik ? ( Banyak )

191. Banyak-banyak binatang kat dalam dunia ni binatang apa yang paling gagah? ( cicak sebab sentiasa tahan siling rumah )

192. Dahulu,ada sepasang suami isteri di sebuah hutan. Si isteri yang berbadan dua teringin sangat makan daging kambing hitam. Maka,si suami pun pergilah mencari kambing tersebut. Malangnya,kambing tersebut tidak dapat dicari. Sekembalinya si suami, isterinya sudah selamat bersalin. Dia kesal. Lalu dinamakanlah anaknya itu Hafiz,mengapa??? ( Kerana anaknya itu adalah bayi lelaki!!! )

193. Binatang apa yang paling kaya? (Beruang sebab dia banyak wang.)

194. Kenapa durian tak gugur pada waktu siang,sebaliknya pada malam?jawab semua!!!! (sebabnya kalau durian gugur pada siang dia tahu tinggi ke rendah dia, so kalau malam dia takkan nampaklah, so dia gugur ke bumi)

195. Dalam sehari, berapa kali kita tengok tikar sembahyang ( tikar mana pernah semayang..keh..keh )

196. Ada sekumpulan gajah hendak menyeberangi melalui titi. ketua gajah menyeberanginya dulu. apabila sampai di tengah tit, titi itu roboh dan kaki ketua gajah itu patah. gajah2 yang lain patah apa? (patah balik la )

197. Sedang kita berjalan-jalan membeli juadah untuk berbuka. Tiba-tiba semua orang terkejut dan berpaling ke belakang bila terdengar bunyi hon kereta. Kenapa? ( Belakang kepala mana ada mata, sebab tu kena berpaling untuk melihat. Kalau dah ada mata kan senang)

198. Knape pokok besar slalu nye ditebang.. ( sebab pokok mane leh cabut, giler kape.. )

199. Seorang lelaki dijumpai mati tergantung di tengah-tengah sebuah bilik kosong.. Di bawah lelaki tersebut ada sedikit air..takde kerusi, takde apa2 di bawahnya. Tapi polis dapati dia membunuh diri bukan orang bunuh dia.. Jadi apa bukti dia bunuh diri? (dia berdiri atas seketula ais besar lepas tu dah cair)

200. Satu binatang yang digelar penyanyi ? (Binatang=Singa - singer)

201. Ader seekor burung dia nie tak pandai berenang, nak dijadikan cerita dia jatuh dari pokok lalu terjunam kat dalam sungai so, aper yang terjadi? (dia terbang ler takkan dia nak mati free tul tak? )

202. Binatang apa yang berkaki 7? (laba-laba yang patah kaki satu)

203. Seekor kucing dikejar oleh seekor anjing. Tiba-tiba kucing itu hilang entah kemana. Kat mana agaknye kucing tu pegi? (Kat Sarawak le )

204. Antara katak bawah tempurung dengan katak bawah kotak, mane satu lebih cerdik. ( dua-dua same cerdik, pasal dua-dua katak)

205. Banyak-banyak mata , Mata apa yang paling Besar? (Matahari)

206. Kenapa kalau orang naik teksi, diorang tak bayar duit dulu?bila sampai kat tempat yang diorang tuju baru diorang bayar duit. ( sebab duit - zaman dulu dah tak laku )

207. Orang Melayu makan pakai tangan,Orang Cina makan pakai chopstik .Orang India makan pakai ape.????? (Pakai Mulut ler )

208. Kita bangun dia tidur,kita tidur dia bangun,apa itu ??? (Tapak kaki la )

209. Seorang pemburu handal pergi berburu dengan menaiki sampan si sebatang sungai.Tiba di satu selekoh,seekor buaya yang sedang mengandung muncul dengan tiba-tiba. Dengan pantas si pemburu tadi menembak buaya itu. Siapa yang mati dulu, buaya atau anak dalam kandungannya? (Buaya tak mengandung- bertelur)

210. Dalam banyak-banyak kapal kapal apa yang boleh bercakap??? (Karpal Singh )

211. Dalam banyak huruf, huruf apa boleh dikahwinkan? (huruf I & U)

212. Negara yang lapar? (negara Hungary)

213. Ikan yang sentiasa sakit? (ikan kembung)

214. Pulau yang paling ringan? (Pulau Kapas)

215. Bunga yang boleh dimakan? (bunga telur)

216. Burung apa yang orang paling takut? (Burung Hantu)

217. Ada lima orang pakai satu payung tetapi mereka tidak basah. Mengapa? (Sebab tidak hujan)

218. cam mana nak tahu sebatang pokok tuh ....yang mana depan yang mana bakang .... (kalu kiter menghadap dier..depan lah dan kalu kiter membelakang dier...belakang lah...tul kan.)

219. Keretapi berlanggar dengan seekor gajah. Keretapi habis remuk tetapi gajah tidak sedikit pun cedera. Siapa yang kuat? (Orang yang berceritalah yang kuat. Kuat berbohong)

220. Apa kelebihan lelaki & perempuan? (laki bawak telo tak pecah, pompuan bawak susu tak tumpah bodo)

221. Sekotak kayu berisi pasir berukuran 30cm x 15cm x 17cm. berapakah lagi isipadu pasir yang boleh diisi dalam kotak tersebut? (Dah penuh dah... mana boleh isi lagi.)

222. mengapa semasa melintas jalan, lembu tidak perlu melihat ke kiri dan ke kanan?
(sebab mata lembu sudah berada di tepi.....buat apa dia perlu susah-susahkan diri tengok kiri kanan)

223. Penyanyi kalo diorg menyanyi, mesti diorg akan tutuop telinga utk nyanyi high pitch.. Knape eh..??? ( sebab kalo diorg tutup mulut, mcm mane nak menyanyi.. )

224. HUruf Ape yg Bole terbang..?? (HUruf B -Bee )

225. Huruf ape yg bole diminum..?? (HUruf T - Tea)

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

Artikel Yang Sangat Menarik!

 
© Duniaku Cintaku Hatiku Milikmu All Rights Reserved
Get smart with the Thesis Blogger Template from Forblogger.net|Design byBudak Nakal