Kulihat Dari Jauh.. Asal Mampu Membuat Kamu Tersenyum Kembali

About

Kulihat Dari Jauh.. Asal Mampu Membuat Kamu Tersenyum Kembali

on Monday, November 7, 2011

Harini, raya haji yang kedua. Awal2 aku bangun sebab rasa semangat lain macam... Ceehhh.. Padahal sebab semalam aku tdo awal daa... Hehehe... Lepas siap2, wangi2, aku gerak ke mamak dengan niat harini dapat sale yang banyak.. Mudah2an.. Pakai baju Coway lagi tau... Ngeee..

Sampai kat mamak (Restoran Ahmad Khan, Permas Jaya... port aku main tenet free), aku ape lagi, on lappy & cek FB. Itulah perkara rutin aku bila ada lappy n mamak.. Hahaha.. Jgn mara ha.. Cek emel, cek blog fiqhaidzir.blogspot.com n berita sukan, baru aku sapedek (makan sarapan). Menu macam biasa, roti canai sekeping + teh o kurang manis. Menu save badget la orang cakap... ngeee...

So, bila da siap makan tu, aku cek la FB sorang minah yang aku admire ni.. Ala, aku admire dia sebab dia baik, cantik tu mmg cantik, yang paling penting, dia tu sama sentimental macam aku. Tapi ktorang bukanlah pesakit mental ok... Eeehhaaaii..

Dipendekkan cerita, aku terus kol dia.. Tak sangka beb, slepas sekian lama, dia akhirnya sudi jawab call aku. N dia bagitau lokasi dia masa tu ada di Larkin. Aku pun apalagi, terus cilok cepat2 ke Larkin. Masa tu jam menunjukkan 10.20am. Dia cakap bas dia gerak dalam kul 10.30am. Mula2 aku cam nak x nak pergi sebab takut tak sempat. Cuma ada masa 10 minit. Ke Larkin dari Permas Jaya? Gila kau...

Tapi aku tawakal je la. Pas  bayor, aku cepat2 ke sana. Beb, wa cilok2 beb.. Da lame aku tak bawa motor laju2 camtu. Masa kat area sentosa, aku nyaris bertembung dengan sebiuah lori ais. Gila ko, aq nak cepat, kereta yg kat depan aku masa tu takmoh bagi potong.

Kat depan aku dari arah bertentangan, ada sebuah lori ais. Aku pasrah. Apa nak jadi, jadi la.. Aku da terlewat nak jumpa insan istimewa tu. Alhamdulillah, aku terselamat.  4, 5 trafik lite merah aku langgor.. Upss... Jangan kang tetiba surat saman sampai kat umah sudah la.. heee... Bila da sampai larkin, aku bernasib baik sebab aku call dia, dia cakap bas masih belum gerak di platform 2. Bas Sri Maju Express. Maju sangat ke? heee... Aku parking je motor, terus ke platform 2 mencari si dia.

Syukur beb, setelah sekian lama, dapat jugak aku jumpa dia. Walaupun tak dapat bertentang mata, sebab dia dalam bas, aku kat bawah, aku nampak dia tersenyum melihat aku!!! Waaaahhhh... Bahagia ye... Aku nak sangat lihat dia tersenyum. Bila itu berlaku, seolah2 aku da berjaya mencapai sesuatu yang sangat2 membahagiakan. Dia melambai2kan tangannya pada aku.. Walau aku rasa malu2, namun aku tak tau nak sorokkan kegembiraan yang aku alami tika dan saat tu...

Kalaulah dia tahu betapa aku ikhlas untuk bersahabat dengannya...


Tak cukup dari situ, aku tunggu bas tu berlalu dari tepi jalan. Sekali lagi aku dapat lihat dia melambai dari kejauhan. Betapa aku merasa sebak saat tu. Takpe la.. Dapat jumpa walau sekejap pun da ok sangat2.. dari tak jumpa langsung kan.. Dan niat aku nak lihat si dia live macam tu akhirnya tercapai juga. Syukur Alhamdulillah...

Dari jauh aku melihat bas itu berlalu pergi. Semakin jauh, semakin sayup.. Seolah2 hati aku turut di bawa pergi.... Aku nak lihat dia bahagia. Pada yang mendampinginya, aku mohon, jangan pernah sakiti hatinya. Dia sangat istimewa. Sebagai sahabat, tak sanggup aku melihat dia bersedih... Sebab..... Dia pernah membuat aku bahagia.. Walau seketika cuma....


Salam Ikhlas,

Fiq Haidzir


Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

Artikel Yang Sangat Menarik!

 
© Duniaku Cintaku Hatiku Milikmu All Rights Reserved
Get smart with the Thesis Blogger Template from Forblogger.net|Design byBudak Nakal